Yolcu garantisi verilen Zafer Havalimanı’nda, beş yılda hedefe ulaşılamadı!

Kütahya’daki Zafer Havalimanı, 2012’den bu yana devam eden yolcu garantisi problemleriyle gündemde kalmaya devam ediyor. Yap-İşlet-Devret modeli çerçevesinde verilen yıllık 1,3 milyon yolcu garantisi, havalimanının kamu bütçesine yük olmasına neden oluyor. 2019-2024 yılları datalarına nazaran, havalimanı yolcu garantilerine ulaşılamadığı belirtildi.

Son beş yılda yolcu sayıları

BirGün’de yer alan habere nazaran, 2019’da 82 bin 26 yolcu ile başlayan kullanım, 2020’de COVID-19’un tesiriyle 16 bin 645’e düştü. 2021 ve 2022 yıllarında sırasıyla 55 bin 890 ve 57 bin 097 yolcu ağırlayan Zafer, 2023’te 85 bin 762 ve 2024’te 65 bin 917 yolcu sayısına ulaştı. Beş yıllık toplamda, havalimanı yalnızca 363 bin 337 yolcu ağırlayarak, verilen garanti ölçüsünün sırf yüzde 27,5’ini karşılayabildi.

2025 yılı başlangıcında düşük performans

2025 yılının birinci ayında da durum güzelleşmedi. Ocak ayında havalimanını kullanıcı sayısı yalnızca 8 bin 94 oldu, bu sayının 4 bin 101’i iç çizgi, geri kalanı ise dış sınır yolcularından oluştu. Müteahhide yapılan yüksek ölçüde ödemeler ve daima olarak yerine getirilemeyen yolcu garantileri nedeniyle, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bütçesi büyük bir ziyana uğradı. (BirGün)


Botoks fiyatı ne kadar olmalı, Türkiye’de yasal olan markalar hangileri; Dr. Nurhayat Gül anlattı


 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir