Mclaren Automotive, Avrupa’nın en düzgün yarış pistlerinden kimilerinde toplumsal bir ortamda Pro-Am şoför eşleşmelerine meydan okumak ve bunları geliştirmek için tasarlanmış yeni bir yarış şampiyonası olan McLaren Trophy’yi duyurdu.
2023’te start alacak seride markanın güçlü modellerinin ortasında özel tasarım bir Artura modeli de yer alacak.
McLaren Trophy’nin kalbinde yer alan Artura Trophy, Artura GT4’ü temel alırken, güç sınırlamalarına ve istikrarlarına tabi olmadığı için sıra dışı özelliklerle geliyor. Bu özgürlük, araca çeşit müddetlerini GT3 makinelerine daha yakın bir düzeye düşürmek için geliştirilmiş güç ve yere basma gücü düzeylerinin avantajını sağlıyor.
Artura Trophy ayrıyeten, onu inanılmaz derecede sağlam ve inançlı kılan McLaren Karbon Hafif Mimarisi (MCLA) dahil olmak üzere, McLaren Artura yol arabasıyla çok şey paylaşıyor. Artura Trophy, BoP düzenlemelerinden tam 585 PS’ye kadar kurtulan büsbütün yeni 120 derecelik ikiz turbo V6 motorla birlikte, düz bir çizgide dikkat cazip formda süratli. Tüm BoP tartısı da kaldırıldığında ve yüksek yere basma kuvveti içeren bir kanat içeren geliştirilmiş paketle, hem düşük hem de yüksek süratli virajlarda çevik olan model, gelişmiş bir egzoz sistemiyle öne çıkıyor.
Artura Trophy, yol arabasından farklı olarak, motor idare yazılımını ayarlayarak ve aerodinamik paketi değiştirerek, araç sahiplerinin araçlarını GT4 spesifikasyonuna basitçe dönüştürebilmeleri için sırf yanma gücüyle çalışacak. Bu, yeni bir yarış aracı satın almaya gerek kalmadan GT4 yarış etkinliklerinde de yarışabilecekleri manasına geliyor.
Artura GT4’e olan benzerlik, tıpkı vakitte Artura Trophy’nin şaşırtan yeteneklerinin amatör şoförler tarafından erişilebilir olduğu manasına geliyor. Ayrıca ayarlanabilir Bosch motor idare sistemi, dahili radyatörler ve art kanadı çıkarmaya gerek kalmadan kaldırılabilen bir art kısım ile servis kolaylığı için tasarlanmış.
Mevcut 570S Trophy modelleri de seriye uygun ve araçlar bağımsız takımlar tarafından çalıştırılacak. Bu araçların birden fazla, evvelki Pure McLaren GT Serisinin rakiplerine ilişkin ve McLaren onları 570S Trophy araçlarının 2023’te sınıf galibiyetleri ve şampiyonluklar için yarışacağı bu yeni şampiyonada ağırlayacak. Bu model artık üretimde olmamasına karşın, McLaren, model sahiplerini ve ekiplerini yedek modüller ve teknik yedekleme bahislerinde desteklemeye devam edecek.
Birinci sınıf padok tecrübesi ve pistteki aksiyonun son derece rekabetçi olması beklenirken, McLaren Trophy şoförleri, McLaren ailesine iştiraklerini teşvik eden rahat ve toplumsal bir padok ortamının keyfini çıkaracaklar. Buna, otel rezervasyonları ve transferler de dahil olmak üzere kusursuz bir tecrübe sunmayı amaçlayan bir McLaren Concierge hizmeti de dahil.
Yarış hafta sonları, şoförlere önlerindeki iki yarışa hazırlanmak için en güzel fırsatı vermek için açılış gününde iki adet 60 dakikalık idman seansı ile başlayacak. Her yarış günü, 15 dakikalık ön eleme seansı, 15 dakikalık sıralama tipleri ve akabinde şoför değişiklikleri için zarurî pit stoplu 50 dakikalık yarış ile tıpkı formatı takip edecek. Pro-Am eşleşmeleri için, Am şoförü aracı nitelikli etmeli ve yarışları başlatarak onları aksiyonun merkezine yerleştirmeli.
Hem Artura Trophy hem de 570S Trophy arabaları, hem Formula 1 hem de GT yarışlarındaki kapsamlı tecrübesini kullanarak lastik ortağı Pirelli tarafından sağlanan yüksek performanslı lastiklerden faydalanacak.
McLaren Trophy döneminde Paul Ricard, Hockenheim ve Barcelona dahil olmak üzere ikonik Grand Prix pistlerinde beş yarış yer alacak ve ünlü Spa 24 Saat yarışının bir tipi da bu seride geçilecek.
>