Üreten ve ülke iktisadına katma kıymet sağlayan Türkiye’nin markaları, 4. Kıymet Tepesi ve Türkiye’ye Paha Katan Markalar Ödül Töreni’nde bir ortaya geldi. Beşiktaş’taki bir otelde düzenlenen merasim, Ticaret Bakan Yardımcısı İstek Tuna Turagay ve TİM Lideri Mustafa Gültepe’nin iştirakiyle gerçekleşti.
Törende Turksat, Galataport, , LC Waikiki, Arçelik, Kuru Kahveci Mehmet Efendi, Şef Fatih Tutak, Ampute Ulusal Kadrosu, Odunpazarı Çağdaş Müze ve Sanatçı Refik Anadol mükafatlarını aldı.
‘HER GEÇEN GÜN BİR ADIM DAHA İLERİ GİDİYORUZ’
Törende konuşan Turagay, Türkiye’nin çok pahalı markalara sahip olduğunu belirterek, tertipte ödül alacak marka ve isimler ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Türk Hava Yolları’nın (THY) dünyanın en değerli markalarından birisi haline geldiğini lisana getiren Turagay, “Bugün Türk Hava Yolları 342 destinasyona gidiyor ve 400’e yakın uçak filosuna sahip. İGA, birinci yapıldığında yanlış mı yapıldı, bu kadar maliyete katlanılmalı mıydı diye tartışılan bir yerdi. Şu anda Avrupa’nın en fazla yolcu trafiğine sahip havaalanı haline geldi. Günde bin 200 uçak iniyor ve kalkıyor. Uçan yolcu sayısı 70 milyon civarında. Türk Hava Yolları tek başına 17 milyar dolarlık döviz geliri sağlıyor. Geçen sene Türkiye’ye 51 buçuk milyon turist geldi, 46 milyar turizm geliri elde ettik. 2023 maksadımız 60 milyon turist, 56 milyar dolar turizm geliri. Turizm bakanımız açıkladı, her geçen gün bir adım daha ileri gidiyoruz” dedi.
‘ASELSAN 81 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR’
ASELSAN’ın 81 ülkeye ihracat yaptığını hatırlatan Bakan Yardımcısı Turagay, “Geçen sene 400 milyon doların üzerinde ihracat var. Son 5 yılda 671 eseri yerlileştirmiş durumda. Bunlar az muvaffakiyetler değil. Galataport, dünyanın birinci yer altında olan kruvaziyer terminali o kadar hoş bir yapıyı inşa etmişler ki, insan gurur duyuyor” sözlerini kullandı. Turagay, ödül alanlar ortasında bulunan Ampute Futbol Ulusal Kadrosu ve gastronomi alanındaki başarılardan da kelam etti.
‘İHRACAT KİLOGRAM ÜNİTE BEDELİMİZİ 2 DOLARA ÇIKARMAK DURUMUNDAYIZ’
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Lideri Mustafa Gültepe ise, dünyanın büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğini, global ticarette oyunun kurallarının yine yazıldığını vurguladı.
Gültepe, “Türkiye’nin en çok ihracat yapan birinci 10 ülkeden biri yapma vizyonuyla tüm çalışmalarımızı bu kapsamda yürütüyoruz. 2022’de ihracat kilogram ünite kıymetimiz 1,44 dolar. Evvelki yıla istinaden yüzde 15 üzere bir artış sağladı. Önümüzde koymuş olduğumuz gayelere baktığımız vakit ünite fiyattaki bu ölçü, bu bedel, kâfi değil. En kısa vakitte 2 dolara hatta 3 doların üzerine çıkmak durumundayız. Bedeli de arttırmanın yolu aşikâr. Yüksek teknolojiye, Ar-Ge’ye, dizayna, inovasyona ve markalaşmaya odaklanmalıyız” diye konuştu.